Utama MySelf Ilmu My Games My Resepi Hiburan Komik & Novel Kecantikan & Kesihatan My Travel

Sabtu, 20 Disember 2014

Beauty : Fungsi Kondisioner Rambut

Assalamualaikum ! Hai, hari ni aku terpanggil-2 oleh blog Fly High ni nak tulis entry pasal fungsi kondisioner rambut. 

I know, mungkin ramai yang xtahu fungsi kondisioner rambut kan ? kan ? termasuklah anda, betul tak ? hahaha ! Baik ngaku cepat ! 

Sebenarnya aku pun xtahu sebelum ni, hahaha ! Tapi Alhamdulillah zaman canggih ni, aku search je kat internet and now baru aku sedar fungsi kondisioner rambut nih ! Aku dapat tips ni pun sebab aku pergi saloon tanya macam mana tak nak bagi rambut kering. Tambah-2 rambut aku ni dah makin panjang. Terima kasih ye mak cik saloon ! Tqvm !!

Dulu pakai then xpakai. Patut la rambut aku kering. Dah penat pakai minyak rambut tp hasil mcm tu jer. Now, rambut dah lembut ! Sukanya ! 

Cara pakai kondisioner rambut :

1. Selepas anda shampoo rambut dan cuci sampai bersih, sapukan kondisioner rambut terutamanya dari hujung rambut ke tengah rambut.  * Jangan sampai di kulit kepala ! 

2. Biarkan dalam 1-2 minit. 

3. Bilas dengan air macam biasa.

4. Korang akan rasa hasilnya macam mana nanti !! Hehehe


Beza kegunaan shampoo & kondisioner rambut :

Shampoo : Untuk kulit kepala

Kondisioner rambut : Untuk helaian rambut

Okay, itu sahaja perkongsian aku pada petang ni ! 
Selamat mencuba ! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih sudi komen ! =)
Untuk pertanyaan lebih lanjut, boleh email ke wnabihah95@yahoo.com atau tinggalkan pesan di chatbox