Utama MySelf Ilmu My Games My Resepi Hiburan Komik & Novel Kecantikan & Kesihatan My Travel

Sabtu, 24 Jun 2017

Cuti Semester Bakal Berakhir

Assalamualaikum,
kepada semua pembaca blog ni, Nabihah tau semua orang sedang sibuk sekarang ni kan ?
Mana tak nya, esok dah masuk bulan Syawal. Ini bermakna Ramadhan bakal berakhir untuk tahun ini.
Tiba-tiba rasa sekejapnyaaaa masa berlalu... sedihnya...
Alhamdulillah cuti semester kali ni dalam bulan puasa, dapat lah berpuasa bersama keluarga tersayang kan ?
Haaaa, sekarang pun dah meriah rumah kitew ni duk kemas-kemas rumah. Hahahahaha.
Korang pula bagaimana ? Cerita la sedikit perasaan tu... haaaa...
Hurmmmmmm....

Tapi kan.... raya ketujuh (7 Syawal) aku da bertolak balik ke Perak untuk semester baru.
Ini bermakna... aku dah masuk semester 6 (tahun akhir).
Ya Allah, sekejapnya masa berlalu kan ? Pejam celik pejam celik dah 3 tahun belajar.
Yang aku duk nerves sekarang ni pasal isi borang penempatan untuk kerja nanti.
Di mana harus aku pilih ?   

Aku dalam dilema.. 

Tapi kan, walau apa pun yang aku isi nanti, di mana aku bakal ditempatkan adalah ketentuan-Nya. 
Sekarang, aku berdoa semoga Allah menempatkan aku di tempat yang sebaik-baiknya dan dekat dengan tempat kerja bakal suami aku supaya apabila aku berkahwin nanti (bila dah jodoh) kami dapat bersama (I don't want LDR ; Long Distance Relationship). Selain tu, persekitaran pun sesuai dengan aku. Insya-Allah. Doa-doakan Nabihah yeeee... Aminnnn....

Hurm, nim sepanjang cuti semester ni aku duk rumah bukan buat apa pun, nothing interesting (tiada yang menarik) juz playing a game... (Nintendo 2DS actually) playing Harvest Moon Rune Factory 3. 
A little bit mengecewakan kerana tiada female player, jadi aku terpaksa jadi male player lah ! Huh... 

Usha punya usha... ada Harvest Moon Rune Factory 4 yang mana ada female player... tapi main guna Nintendo 3DS. Okay, pasal harvest moon ni aku akan taip asing dalam entri aku akan datang (entah bila akan update sebab da nak raya + da nak bukak semester 6 yang mana sibuk dengan research, presentation, exam and so on).

Maaf juga kepada yang duk komen-komen dalam blog ni tapi xberbalas, bukan apa, takde masa nak update. Sibuk dengan real life...

Selamat Berpuasa ! 





2 ulasan:

Terima kasih sudi komen ! =)
Untuk pertanyaan lebih lanjut, boleh email ke wnabihah95@yahoo.com atau tinggalkan pesan di chatbox