Utama MySelf Ilmu My Games My Resepi Hiburan Komik & Novel Kecantikan & Kesihatan My Travel

Sabtu, 18 April 2020

I'm Pregnant ! How I Found Out ?

Assalamualaikum... 

For your information, aku dah kawen selama 9 bulan and tak sangka kali ini Allah kurniakan kami rezeki ni.. Aku dan suami lepas kawen memang terus perhubungan jarak jauh (PJJ).. and sebelum kawen pom kami memang bercinta jarak jauh disebabkan oleh tuntutan kerja.. yes.. siapa x sedih an.. awal2 kawen dah berjauhan.. and we only meet 2 time a month.. 

Andddd... tanpa disangka... aku hamil... memang aku bersyukur sangat pada Allah sbb makbulkan doa kami.. 

Mungkin kali ni aku dah bersedia kut dri segi fizikal dan mental.. ye la.. hidup sensorang tanpa suami di sisi and tanpa family di sisi.. kau duk sensorang berdikari sendiri.. semoga Allah mudahkan urusan harian aku nanti.. Amin.. 

For the first time, aku tak percaya masa aku test pregnancy kit tu.. sbb aku risau tu fake result sbb aku pakai guna yg murah je.. so aku menangis jgk la.. menangis dalam 2.. gembira and takut.. ni sebab aku bnyak mengoogle la ni.. ada org ckp boleh jd fake result.. tu yg bercelaru.. 

Selama beberapa hari aku duk test sbb rasa mcm x percaya..

ni test strip yg aku test direct, semuanya waktu tengah pagi sbb aku baca dari blogger lain katanya lagi tepat bacaan.. nanar aku bangun pukul 2 - 3 pagi sbb nk test UPT 😂

so untuk menghilangkan rasa curiga ni aku pergi la Watson.. beli pregnancy test kit yg mahal sikit.. RM 3.00++ huhuhu.. sbb dlu aku pernah test and result dulu memang -ve.. so aku consider alat ni tepat la.. 


Then, aku test... the result come out.. DOUBLE LINE ! Ya Allah... time ni aku dah nerves.. apa yg aku nak buat.. aku tak tau apa yg perlu aku lakukan.. nak check di klinik pom belom nampak jgk sbb bru.. 

Hurmm.. lepas tu.. aku mengalami turun darah wrna coklat bila aku banyak buat kerja and bergerak.. so msa ni aku memang sedih and bimbang.. and aku pi jumpa doktor.. doktor kata aku kena bnyak rehat.. jangan buat kerja berat.. and I'm asking advice from my friends too yg tgh pregnant jgk.. so sedikit sebanyak aku dpt ilmu2.. and doktor pom dah suggest utk aku bukak buku pink di klinik kerajaan.. 😊

So.. next story.. akan bersambung ke entri yang baru.. Doakan aku dan baby ni sihat dan selamat sehingga ke akhir ya.. bye2 ! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih sudi komen ! =)
Untuk pertanyaan lebih lanjut, boleh email ke wnabihah95@yahoo.com atau tinggalkan pesan di chatbox